Say Yes to the dress - vol 2

Mit første møde med jobcentret

Jeg havde ikke nogen ide om hvad jeg skulle forvente. Jeg har aldrig i mit liv sat en fod i jobcentret, da jeg som tidligere beskrevet, er gået fra job til job.

Flere har fortalt mig at det var et sted man blev trist af at komme, at det var inkompetente mennesker der sad der, som ikke altid kendte til Linkedin eller andre netværks former. Men at de ville proppe mig i en kasse og blot tjekke om jeg jobloggede som jeg skulle, og at jeg langsomt ville blive de-motiveret af at komme der.

Så med det i tankerne, mødte jeg op igår til mit første møde..
Min første tanke var god service ved skranken, da receptionisten gik ud på gulvet til mig og viste mig, hvordan jeg skulle tjekke ind. Godt nok en tand for pædagogisk til min smag (da jeg selv har kæmpe erfaring på det område).

Jeg trissede efter den blå pil, som beskeden lød på og satte mig i venterummet. Synes egentlig også at det var pæne og velholdte lokaler. Havde måske forestillet mig noget gammelt fra 70’erne/80’erne, med slidbaner i gulvene og gamle skole lignende møbler. Evt. krydret med kaffe og tobak lugt. Men der blev jeg da positivt overrasket, nu jeg var på fremmed grund.

Man passere en hulens masse små kontorer på de gange, så det var et rimeligt stort center.

Jeg bliver kort efter kaldt ind, til 2 damer, en fra a-kassen og en fra jobcentret. De havde på forhånd spurgt om jeg ville ha en med fra a-kassen, og jeg kunne ikke se det kunne skade. så det sagde jeg ja til.

Jeg fik ros for at køre min joblog snorlige og så kom vi faktisk hurtigt til den del, jeg havde forventet at snakke om allerede tilbage i juli i a-kassen. Nemlig feedback på de ansøgninger og cv jeg har uploadet i min joblog.

Jeg synes det er under al kritik at den feedback først kommer nu, 1½ -2½ siden jeg blev ledig! Det kunne måske have sparet mig for den mængde af afslag jeg allerede har fået. Jeg skal for pokker sende 3 ansøgninger om ugen, dvs på 1½ mdr. giver det så 18 afslag. Ikke fordi jeg ikke er dygtig, eller mangler kvalifikationer, men simpelthen fordi jeg er dårlig til at skrive en ansøgning!

Sprog mæssigt fejler de intet, men formen og opsætningen skal i deres øjne laves om, fordi jeg ryger i måske bunken.

Nå men jeg kunne gå derfra med nogle ting der rent faktisk var brugbare, dog var de 2 damer også en kende for pædagogisk for min smag. Jeg er godt klar over at de taler med mange forskellige mennesker, på flere forskellige niveauer. Men en rådgiver skal kunne ændre sin måde at tale til folk på, så man ikke sidder med følelsen af at være dum. For jeg fik den fornemmelse. Eller også var det fordi de konstant roste mig med ting som: ” du går ikke ledig længe” – “du kan skrive” – “du har både uddannelse og erfaring” osv.

Jeg gik ikke derfra mismodigt, mere bombet i hovedet af alle de informationer på max 30 min., som blev kastet efter mig.

Men jeg er meget ærgelig over at jeg ikke fik den feedback for 1½ mdr. siden.  Selv om jeg har kunne trække på folk rundt omkring mig, så kan jeg ikke ryste følelsen af, at jeg så lige har spildt 1½ mdr.

De vil jo rigtig gerne have folk i job med det samme.. I så fald skal de ikke lade folk sidde så længe alene med jobsøgning, uden konstruktiv feedback!

Spild af tid!

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Say Yes to the dress - vol 2