Travl uge😅

Studietur til Barcelona part 1..

Så kom jeg sku til Barcelona for første gang i mit liv.:-)

Det gik næsten gnidningsfrit, med at komme afsted. Theis og ungerne kørte mig til Billund, for at sige farvel og det passede med at alle andre osse var der i go tid. Emilie stortudede jo og ville ikke ha jeg skulle rejse 🙁 Men de fik vinket og kørte hjem til hyggetid uden mor = junkfood og is 😛

Vi fik alle tjekket ind, med småfejl; glemt bagage mærke, ikke fungende bagage drop box og lidt tjek hos security. Vi fik lidt aftensmad og blev desværre forsinket en time ved afgang, hvorfor fik vi aldrig at vide. Dårlig service.

Det gik osse nogenlunde  ved ankomsten til Barcelona, nogen havde drukket lidt på flyveren, så de havde en lille sjov fest, til stor morskab for os andre. En 40 in bustur og vi ankom til Mataro. Hotellet var rigtig fint og værelserne var slet ikke så små som forventet.

Efter endt tjek ind, valgt nogen at begive sig i byen, selv om vi først ankom ved midnatstid. Jeg valgte at blive på værelset, med en klassekammerat og en stor fadbamse. vi endte alligevel med først at lægge os kl 2, hvor mange af de andre var kommet retur..Men jeg magtede simpelthen ikke nye indtryk efter rejsen.

Søndag var det tidligt op, da vi skulle ind og se Camp Nou og evt andre ting. Butikkerne i byen var søndagslukket på nære et stort shoppingcenter på havnen, som min kusine havde forklaret hvor lå. IMG_0598
Efter en masse trapper og et imponerende stadion besøg, kørte vi med metro til enden af rambla’en. Jeg ville oprindelig ha set La Sagrada Familia, men vi ændrede planer lidt, for at mødes med nogle andre klassekammerater i Maremagnum, som centret hed. Vi spiste frokost der i samlet flok. Og deltes vi i små grupper, da folk ville forskelligt. Efter noget kaffe på Starbucks, blev 3 af os enig om at tage hjem til hotellet. Det lå alligevel 1½ times kørsel drefra + gåturen fra stationen til hotellet. Personligt fik jeg ikke det store ud af det centerbesøg, det var som ethvert andet center i danmark og ikke billigere.
Jeg er mere interesseret i at shoppe lokale ting/souvenirs hernede fra, som er billige men sjove.IMG_0613

Vi nåede hjem og fik en sen lur og mødtes til spisning kl 21 med de andre og vi var først hjemme kl 24 igen. Laaang dag.

Mandag staretede med noget intro og noget forlæsning. Derefter kørte vi til et område der hed Santa Susanna, hvor vi gik lidt i området, i selskab med en turist chef. Vi besøgt et meget lækkert hotel som vidst var 4+ stjernet og spiste Paella i deres restaurant. IMG_0637
I bussen igen og tilbage mod Mataro, med stop i Canet de Mar, hvor vi besøgte et lillelokalt museum for modernisme. Et tidligere hjem for Lluis Domènech som var en kendt arkitekt inden for modernisme. Vi så en håndfuld huse, han havde haft med at gøre, inden turen gik til hotellet og vi fik fri:-)

IMG_0673 IMG_0671

Vi var banke trætte og ømme i benene af at gå, men alligevel tog 8 af os afsted kl 18 mod en Primark butik i udkanten af Badelona ( lidt uden for Barcelona) Vi ankom kl 19,30 og nogle af os, inkl undertegnet shoppede lidt amok i butikken:-D For dem som ikke kender Primark, så er det en kæde ala H&M, bare lige en tand billigere. Man kan få t-shirt til børnene for 1,9€!!! så gik lidt amok til børnene. Den findes ikke i DK, men har spredt sig fra England til bla Frankrig og Spanien. Vi fandt derefter en go restaurant på toppen af det center vi var i, som i øvrigt var det største jeg havde oplevet so fare!! Diagonal mar. Hele facaden fyldte en karre!!! Jeg tror uden at lyve, at Kolding storcenter kunne ligge 3 gange inde i det center!!!
Vi var først hjemme kl 00,30 og var om muligt mere trætte end dagen før.

Efter ikke ret mange timers søvn, skulle vi op og ha undervisning igen. Denne gang blev vi på skolen til 2 * 2 timers forlæsning, derefter frokost og så en tur til et lokalt 4 stjernet hotel, ved havnen i Mataro. Den sidste forlæsning vi havde var så en hård nysser. Jeg synes personligt at vedkommende gjorde sin fremlæggelse alt for lang, så det var svært at holde koncentrationen. En kort rundvisning på hotellet og derefter havde vi fri fra kl 16,30.

Min ene roomie og jeg var fuldstændig mættet af indtryk og trætte i koppen, så vi gik tilbage på hotellet, for at få en morfar og så tage stilling til hvad vi skulle nå vi havde hvilet. Resten af klassen tror jeg gik ud.
Efter en go lang morfar, blev vi enig om at ingen af os var i humør til sociale ting, så vi har ordnet en masse småting, så som at pakke det ting vi havde købt om, gå i supermarkedet rundt om hjørnet efter sandwich og jeg skulle skype hjem, inden ungerne skulle sov.

Det er simpelthen noget fra min stress, som gør at jeg har brug for ro i hovedet, for at kan rumme nye indtryk og igen være social. Og så en lidt længere nattesøvn end de forrige nætter.

Imorgen og torsdag er det undervisning og fredag har vi fridag, og der skal vi ind og se rambla’en for fulde gardiner inkl la sagrada familia…