Status over 2018

Jeg vil aldrig benytte mig af denne webshop igen.

Nu ved jeg ikke om jeg bryder love ved dette. Men er simpelthen så frustreret og magtesløs og tyer derfor til tasterne her på min blog. Det her er sidste mulighed i min verden før jeg går til forbrugerombudsmanden med en klage.

Problemet er at jeg langt fra er den eneste person som har problemer lige nu med den virksomhed. Klog af skade skulle jeg selvfølgelig have tjekket op inde på trustpilot, for der ville jeg kunne blive bekræftet i, at jeg IKKE skulle benytte denne webshop til en julegave.

Dette er derfor et sidste forsøg på at råbe virksomheden op, når de hverken vil svare på mine mails eller have deres telefoner åben, så man kan komme i kontakt med dem.

Here goes.

Black Friday var jeg lige som så mange andre ude efter nogle af de julegaver der skulle indkøbes. Min søn har over 6 mdr. ønsket sig en PS4 og han havde størstedelen af pengene selv. Derfor ville det passe med at vi gav ham resten i julegave så han kunne få den.

Jeg søgte på flere webshops for at finde et nogenlunde tilbud inden for vores prisramme. Jeg finder indtil flere, men mange af de store giganter i detailhandlen, havde lukket ned for webbestilling på black friday og krævede at man skulle ned i butikken for at få tilbuddet. Det havde jeg ikke tid til den dag. Og indtil nu har jeg ikke haft problemer med handel på en webshop, hverken danske eller engelske.

Jeg fandt så tilsvarende tilbud hos Gamestop.dk og efter et par forsøg med bestilling, gik ordren endelig igennem. Og jeg tænkte yes den er hjemme.

Dagen efter om lørdagen får jeg et standard svar fra Gamestop. Og jeg ved det er et, som er sendt ud til mange kunder, da jeg selv har arbejdet i kundeservicebranchen i 18 år og derfor ved hvordan deres mailsystemer virker. Derudover har jeg læst på trustpilot at flere har fået lignende svar fra Gamestop.dk.

De skrev at ordren var annulleret enten pga for mange bestillinger som de ikke havde forudset ( på Black Friday come on!!) eller pga henvendelse til deres kundeservice. Jeg havde ikke kontaktet dem, ego havde de aflyst min ordre.

Jeg finder derfor et fuldstændig identisk tilbud hos en af giganterne, som nu havde åbnet for deres web bestillinger igen efter Black Friday. Gaven skulle jo i hus.

Så går der få dage og den 27.11.18  bliver  der trukket 2324 kr af Gamestop.dk, samtidig med at jeg får refunderet 328 kr fra selv samme. Det hænger jo ikke sammen. Jeg skriver derfor til gamestop og beder dem refundere det fulde beløb, ikke kun det for spillet der fulgte med konsollen. Jeg få et standardsvar igen om at jeg ville have pengene inden for 1-3 hverdage. Fint tænker jeg.

Der sker intet og 1.12.18 får jeg besked om at der ligger en pakke fra Gamestop til mig, samtidig med at min anden pakke fra en anden webshop bliver leveret på min hjemme adresse, med både spil og konsol .

D. 4.12.18 svare de på min mail og skriver at det desværre kun er konsollen der ligger til afhentning. Hvis jeg ikke ønskede den, kunne jeg blot lade den gå retur og de ville refundere pengene så snart de modtog den retur.

Super, er ikke ikke vred endnu, tænkte at der var håb når de skrev til mig på den måde. Jeg svare at det bliver jeg nødt til at gøre, da jeg allerede havde modtaget en konsol og spil andet steds fra. medarbejderen fra Gamestop svar at det kunne han jo kun beklage. Ego har jeg tydeligegjort for ham at jeg ikke ønsker pakken. og han har i min verden accepteret og set mit svar.

Jeg går derfor ned hvor pakken afventer og siger at jeg nægter at modtage pakken og at den skal retur. Jeg har på intet tidspunkt skrevet under på at modtage pakken i pakkeshoppen og er derfor ikke ansvarlig for at pakken kommer retur på rette vis. Dette ligger stadig hos Gamestop.dk.

Jeg kan følge pakken på Track and Trace og 10.12.18 kan jeg se at en medarbejder har modtaget den og fået den udleveret. Og jeg gætter på at posten har så meget styr på deres ting at den havner hos afsenderen. Jeg venter derfor tålmodigt  de max 3 dage som han før havde nævnt at der ville gå ved en refundering.

Intet sker.

Jeg skriver gentagende gange til dem i samme mailtråd som før. Nu er de så helt holdt op med at svare. I ugen op til jul forsøger jeg at ringe til dem på det nummer de har oplyst på deres hjemmeside. Der oplyses jeg af en telefonsvare som fortæller om deres åbningstider og at man kan lægge en besked på tlf svaren. Der er aldrig hul igennem til kundeservice!!! Jeg lægger besked på svaren. Intet sker!!!

Jeg skriver flere mails til dem. Skriver på deres besked på deres facebook side, prøver at ringe andre dage uden held.

Jeg har stadig ikke set skyggen af min 2000 kr som de uretmæssigt fortsat ligger inde med. Idag har jeg skrevet til dem og forsøgt at ringe, igen med tlf svare besked, uden hul igennem til en person i deres kundeservice.

Kan du kære læser forstå at jeg er en smule frustreret? Jeg har aldrig i mit liv oplevet mage til dårlig kundeservice og håndtering af køb og refundering eller mangel på samme. Man er jo taget som gidsel i sådan en situation og jeg aner virkelig ikke om jeg får mine penge?

Mit næste step, ud over dette indlæg, er at skrive en klage til forbrugerombudsmanden. Jeg håber dælme at de mange andre som også er havnet i en klemme, gør det samme.

Om jeg begår en ulovlighed ved at nævne virksomhedens navn her, ved jeg ikke, men de begår ihvertfald også noget ulovligt ved ikke at tilbagebetale mit beløb for en vare de har haft retur siden 10/12. Vi er over Black Friday og jule puklen, så nu er der ingen undskyldninger!!!.

Så kære læser, hold jer langt væk fra Gamestop.dk, du risikere at komme i klemme

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Status over 2018