Turen til Polen vol. 1

Campingferie i Nordjylland

Som overskriften siger, så er vi just hjemvendt fra campingferie i Nordjylland. Jeg forsøger at lade være med at skrive noget undervejs, så ikke vi kommer hjem til et rippet hus derfor tavsheden.

nå men lørdag den 8 juli oprandte og vi skulle endelig afsted for første gang med vores Camp let. Vi fik pakket og det er helt utrolig hvad vi præstere at proppe ind i bilen og camp letten.

vi havde snakket om at dette var en test tur, for især at se om os by mennesker (læs mig og ungerne) kunne leve med en Camp let og langt til tishuset om natten osv.. Og selvfølgelig kan vi det, der kan være nogle lærepenge som vi lige skal betale i starten indtil vi er inde i det, i forhold til de campister som er inde i det og har mere end 20 års erfaring

Vi kom godt det op til Klim Strand Camping og landede lige efter svigerforældrene, som havde plads ved siden af os. Synes det er mega hyggeligt at være afsted flere mennesker sammen, når man respektere hinandens sære vaner.

Undervejs havde vi snakket navn til vores Camp let, idet vi altid har haft en forkærlighed for kælenavne i min familie. Jeg fik fortalt at min far ofte kalder mig for Pytte og det synes ungerne var evigt sjovt og cute… så Pytte it is.

vi fik checket ind, og fik fundet pladsen og slået hende op. Nu var det så første gang hun skulle sættes fast med pløkker, indtil nu havde vi kun slået telte op, så vi kunne pakke, vaske inderkabinen osv.

Skævede til klokken og det tog mellem 3-4 timer, men det skyldes også at drengene skulle bokse lidt med mekanikken, så vi kunne tape vand fra den indbyggede vandhane, uden at den skulle køre på bilbatterier. Og så fik de tilmed fixet den ene baglygte, hvor vi troede det var pæren som var sprunget.

i løbet af ugen kom vi helt ned i gear og jeg skal love for det er svært at komme op igen herhjemme. Vi hjalp hinanden med madlavning, opbevaring af madvarer osv. Vi havde dage hvor vi dasede og ikke lavede en dyt. Og vi havde nogle udflugtsdage. Vi tog på heldagstur til Skagen, med den obligatoriske tur til grenen og et ben i Kattegat og Nordsøen/skagerak, vi spiste på Skagen bryghus, hvor jeg fik kirsebærøl , vi shoppede lidt i gågaden og fik lækker is. Og vi havde den smukkest blå himmel hele dagen. Lyset er bare specielt deroppe!

så smuttede vi også til bunkermuseet i Hanstholm, som har været kulissen Olsen-banden i Jylland, hvor vi self skulle med den lille togbane rundt. Meget spændende. Synes jeg havde for lidt tid derinde, men sådan er det, når man er flere afsted.

Vi var også en smut på Thorup Strand, hvor vi fik noget go fisk fra. Og self kom ungerne også til skade eller blev syge. Benji ramlede ind i en dørkarm i badeland og Emilie nåede at kamp ørle ved teltåbninngen den sidste nat, formentlig pga for meget slik.

så en tur med lidt af hvert, men tror alle kunne li det

Hvor Kattegat og Nordsøen mødes

Pytte er oppe

Vi hygger på airbeds

Læg mærke til teksten på kutteren, som er på Thorup Strand

Ungerne dypper tæerne i vandet ved skagen

Pjatteri ved solnedgang

Ungerne leger med gamle kanoner

Kæmpe 38 cm kanin, som skule have været på Tirpitz bunkeren, står nu i Hanstholm

Kæmpe 38 cm kanon, som skulle have været på Tirpitz bunkeren, står nu i Hanstholm

I den store bunker i Hanstholm

Alle som har set Olsen-banden i Jylland ved havd dette går ud på

Alle som har set Olsen-banden i Jylland ved hvad dette går ud på

Vi er på opdagelse efter den bunker, som Theis havde lavet brandøvelse i